W drugiej połowie lat 60-tych ubiegłego wieku realizowano w Olsztynie kultowy film Stawka większa niż życie.
Most pomiędzy Olsztynem a Dywitami grał finałową rolę w scenie pościgu w odcinku Podwójny
nelson. Jest to scena przedstawiającą staczające się ze skarpy auto i
to właśnie była skarpa przy tym moście. Ten fragment znalazł się dodatkowo w
czołówce serialu.
Trochę historii. Zanim podjęto decyzję o budowie mostu
mieszkańcy Dywit i okolic przez stulecia korzystali wyłącznie z mostu w
miejscowości Wadąg, który nosił nazwę Königsbrücke czyli most
królewski, ponieważ przebiegał tamtędy główny trakt komunikacyjny z
południa Prus Wschodnich do Królewca. Skrócenie drogi było trafną decyzją. W 1859 r. rozpoczęto budowę nowego traktu i zarazem
mostu. Ten jednak po bardzo krótkim czasie eksploatacji zawalił się.
Ponowne przywrócenie komunikacji nastąpiło jesienią 1862 r. Prace
prowadzone były pod kierunkiem mistrza budowlanego Fölsche. W roku 1934
wykonano w tym miejscu kolejny most, do tej budowy użyto bloków
granitowych, cegieł oraz żelbetu. Następne prace przeprowadzono wkrótce po drugiej wojnie światowej w 1949 r. Po modernizacji most wykonany był z ceglanego łuku, wspartego na kamiennych przyczółkach.
Ze względu na postępujące uszkodzenia ceglanego sklepienia w 1975 roku
nad obiektem nadbudowano tymczasową, składaną konstrukcję stalową, a od 1985
roku most został zamknięty dla ruchu kołowego. W latach 1986-87 całość
przebudowano, zmieniając strukturę i gabaryty do stanu widocznego na zdjęciach.